Follow Me:

Mar 7, 2011

My Happy Day


Seronok dan happy gila . Hari jumaat adalah lepas adalah hari terakhir aku praktikal . Memang happy gila . Mana tak nya , 4 bulan kowt praktikal . Hari hari ulang alik pergi kerja kart Putrajaya . Kena marah +++ lagi . So , akhir nya semua tuh telah berakhir . Lepas nie bangun lewat pon takpe kan . Kan kan . Lepas  nie just tolong parents je . Tak mahu aku kerja . Umur muda lagi . Lagi pon aku nak sambung degree . Aku tak fikir soal kerja lagi . Nanti ahh lepas degree aku kerja .

Degree ? Di sebab kan aku excited nak sambung belajar , so aku apply ahh beberapa U . Of course swasta . Mana ada U kerajaan yang dah  bukak untuk intake . Sebab sekarang semua dah di selaras kan pengambilan bulan sembilan kan . Plan memang nak masuk U kerajaan . Tapi aku tak konfiden boleh dapat . Jadi tu ahh aku apply U swast dahulu . Kowt kowt boleh dapat . Aku try apply UNIKL dengan MSU . Tapi aku prefer MSU ahh . Dekat sikit . Boleh duduk rumah sewa . Aku apply online hari rabu .


Di pendek kan cerita . Hari jumaat ada satu call masuk . No office . Aku angkat je ahh . Rupa rupa dari management MSU . Excited ahh sedikit masa tuh . Aku dapat tawaran untuk sambung belajar kart MSU . So , sekarang cuma tunggu surat balas dari aku je . Time tuh excited gila . Mana taknya . Aku memang nak sambung degree secepat yang mungkin . Intake bulan 5 . So , MSU dah offer . Aku dah bincang dengan parents aku . My mum memang tak bagi . Tapi my dad 50-50 . Wah !!! rasa macam hampa seketika .


Apa pon aku kena ikut cakap my mum and my dad . Until now i don't get the answer from them . It's ok . Mungkin rezeki aku kart U laen . Siapa tahu kan . Namun perasaan happy giler belum habis . Ehehe . Sebab aku pon tak tahu .The next day , mungkin rezeki aku . Pagi sabtu . Aku bangun macam biasa . Pukul 6.45 pagi . Lepas subuh aku tak tidur . Buat ahh kerja rumah sikit kan . Then pukul 8 masuk rumah . Tiba tiba abang aku panggil . Aku pon pergi ahh . Nah , laptop baru . Wah !!! Are you serious ? Macam tak percaya je . Amek ahh , jaga elok elok . Tak nak rosak rosak lagi . Sebab lappy aku yang lepas kena aer . Habis circut board rosak . Memang tak boleh repair . So , i got the new lappy from my brother . Thank abang . I love you . Memang happy gila . Rezeki datang . Alhamdulillah . I got new brand HP G42 . Wah , complete spec abang aku bagi . Apa pon thank you Allah for giving a good life . 


End Of My Happy Story . =)

0 Bualan Anda: