Follow Me:

Nov 19, 2010

I OWN YOU NOW

Hari ini seperti biasa . Belum ada yang menarik . Ehehe . Hari hari dengan aktiviti yang sama . Bermanja manja dengan si hubby aku . Erm , bila cuti terlalu lama dan kebosanan melanda ini lah jadi nya . Makan dan tidur . Bila mak suruh buat kerja baru nak buat . Ahaha . Act , time cuti sem nie je lain sikit . Sebab dah habis belajar kan . Mana tak sakannya .

Buhsan gila . So , aku call pakcik petang tadi .
Aku : Alo derr . Ada mana ?
Pakcik : Rumah jugak . Takde buat apa .
Aku : Jum teman aku p shah alam kejap . Carik barang kamera .
Pakcik : Allright . Pick up aku .
Aku : Siap ahh .

Di pendekkan cerita kami pon p ahh shah alam berdua . Di sebabkan aku gerak pon dah lewat jadi sampai shah alam pon lewat . Ehehe . Maybe time tuh dah maghrib kowt . So , aku pon husya ahh barang yang aku nak beli . Act , aku nak beli speedlite flash untuk canon 450d . Kesian hubby aku . Lama tak berteman . So , aku husya ahh dulu brand nissin . Tanya punya tanya model yang aku nak takde . Aduyai . Susah nie . Yang ada nissin di466 . Mula mula nak angkat . Tapi sebab flash tuh tak boleh pusing 360 terus cancel . Ikutkan aku nak angkat nissin di622 . Sebab model tuh member aku yang recommend . Pastu aku pon nak chow ahh . Dah takde kan . Then chinese tuh cakap . U tak mahu try brand yongnua ka ? Bagus ma , lagi bagus dari nissin . Sama juga third party . Sudah ramai pakai ma . Aku pon iya ker ? Macam brand china je ? Senang rosak . Iya ma china mari , mana ada . Sudah ramai pakai takda complain pon . Jadi aku pon tertarik dengan pujuk rayu chinese nie . Chinese nie gurl pulak tuh . Ahaha . Tergoda .

Talk punya talk aku pon comfirm nak beli . So , tanya harga dulu . Harga display Rm500 . Chinese tuh bagi aku rm480 . Aku pon jenis kaki kencing , mana nak harga macam nie . Talk punya talk dia bagi aku rm430 siap bateri 4pak . Semua aku mintak panasonic .Ahahah . Kira complete ahh . Ok . Deal . Sebab aku tak nak main harga lagi .Kira jadi ahh beli yongnua flash nie . Memang besh flash dia . Memang ok gambar dia . Takde terlebih exposure . Kira balance . Sebab yongnuo nie ada built ettl . Yang mana aku pon tak tahu . Ahaha . Belum habis explore . Tapi memang ok . Even third party . Bukan tak nak beli brand canon tapi mahal . Memang ada tadi , harga flash canon tuh Rm400 . Tapi basic sahaja . Aduyai . Mati ahh . Lagi pon tak boleh pergi jauh . Tak nak aku . So , beli dan pulang dengan hati gembira . Ahahha .

Sampai rumah aku pon online ahh tengok brang yongnuo nie . Memang flash nie baru release . Tapi takde ahh baru lagi . Cuma flash nie belum terlalu top macam nissin . Tapi feedback yang positif ahh dari pemakai yongnuo nie . Cuma aku terkejut bila tengok harga online dengan harga aku beli lain . Aku beli Rm430 harga online dalam Rm360 . Mak aii . Jauh beza . Tapi nak buat macam mana . Aku pon tak tahu harga market flash nie . Bajet nak beli nissin tapi dapat lain . So , aku kira halal ahh . Lagipon aku tak tahu menahu pasal brand nie . Jadi kalau korang nak beli flash yangnuo macam model aku better kencing sampai habis owner kedai tuh . Ehehe . Ok Ahh sekarng my hubby dah ada flash . Maybe next month aku nak belikn BG -E5 pulak . Batteri grip ahh . Ehehe . Ok Chow .

Gambar Flash Yang Aku Beli .
Brand = Yongnuo .
Model = Speedlite Flash YN465 .
Harga = RM 430 Complere . (Including 4 Pack Battery Panasonic) .

So , now i got 1 gear and 1 clutch . Ehehe . My gear is almost complete . Wait for me bg e5 .

Canon EOS 45OD = 08.06.2010
Speedlite Flash YN465 = 18.11.2010


0 Bualan Anda: