Follow Me:

May 16, 2012

Extend Sem

Salam . 


Meyh , gua jadi pusing bila masing masing dok tukar DP facebook dia orang kaler cokelat puteh . Hehh , gua wonder why ? Apa kes nie semua orang kena hack ke hape ? Keh keh keh . Rupanya gua sendiri yang tak update pasal isu nie . Gua pon tak berapa nak paham pasal isu banduan israel/Palestin nie. Bukan gua tak support , masalahnya gua tak paham . Itu je . Berdoa untuk kesejakteraan Palestin sudah memadai . ~ Amin


It been a while gua tak menaip . Bad news on me . :-( 


Serius sedih dan sadis . Apa yang di harap dan di rancang tak menjadi untuk sem nie . So , pathetic tahu . Berkemungkinan gua kena extend sem nie . Walaupun sem pendek , gua rasa gua dah buang masa . Semuanya gara gara KP gua yang lambat buat kerja . Huhh , nasib gua tak buat muka dengan KP . Keh keh keh . Gua terpaksa extend sebab nama gua takde dalam sistem untuk subjek yang gua amek sem . Dahn minggu kedua kowt , nama masih takde . Puihhh , bullshit . Dah ahh sempendek cuma ada 7 minggu je . Jadi , gua nak belajar apa kalau dah tinggal 5 minggu ? Ha ? 


Nasib boleh di ubahkan ?


So , semalam gua push diri sikit . Gua p finance , tanya masalah gua . Gua takde hutang pengajian ! Maknanya gua takde subjek untuk sem nie . So , dah pasti nama gua takde untuk subjek yang gua dah add . So bullshit you know . Dah dua kali gua add subjek , tapi hasilnya . Puihh . Di sebabkan tak banyak pilihan dan gua singkatkan jalan, gua decide untuk extend je . Jadi , gua ke unit rekod/pengijazahan . Gua ke sana nak mintak scroll diploma gua sebenarnya . Keh keh keh . Tapi alang kepalang , gua tanya pasal nak extend macam mana ? Nah , akak tuh terus bagi gua borang extend . Dan gua pon amek dan uruskan semua yang di mintak dalam borang tuh . Memang gua ingat dah takde luck nak belajar sem pendek nie . Ok , gua akur . 


Jadi , perkara last gua kena settle dalam borang tu adalah mintak tandatangan dekan .  Nah , ini yang gua lemah . Kan dia tanya macam macam , mati gua nak jawap . Jadi , gua keringkan hati masuk bilik dekan dan jumpa PA dekan . Gua cuma cakap nak tangguh belajar dan mintak tandatangan dekan . Itu je . Menunggu ahh gua sekian lama . 15 minit kowt gua menunggu dalam bilik tuh . Last last PA tuh cakap . Kamu ada 3 subjek kan sem nie ? Ha ? Gua dah petak . Gua check dengan admin dengan finance memang nama gua takde . Last last gua decide untuk amek tandantangan dekan je dulu , jadi ke tidak extend belakang cerita . 


Sekarang nie gua tengah fikir nak sambung ker tidak . Sebab borang tuh kena hantar semula dekat unit rekod/pengijazahan . Kalau gua hantar , kira gua dah extend dan dah tak boleh tarik balik untuk sem nie . Entah . Gua pon serabut fikir . 



0 Bualan Anda: