Follow Me:

Aug 20, 2010

Teman . Persahabatan . Cinta

Di Harap Teman Dapat Memahami Diri Ini . Dan Di Harap Teman Mengerti Apa Yang Di Kata Dengan Teman . Teman Bukan Sekadar Di Dalam Suka Dan Gembira . Tapi Mengerti Lah Teman Di Dalam Duka . Apa Itu Erti Teman , Persahabatan Dan Cinta Andai Kata Erti Di Sebalik Nya Tidak Terungkap . Aku Bukan Sekadar Berkata Kata . Dan Aku  Lah Bukan Sekadar Mengarang Untuk Bercerita . Hargai Teman Yang Kini Kau Miliki . Dan Jangan Kau Lupa Hargai Persahabatan Antara Teman . Walaupon Suka Dan Duka . Teman Gembira Mudah Di Cari . Namun Teman Berduka Mungkin Satu Dalam Sepuluh . Cinta . Tatkala Kau Bercinta Jangan Di Lupa Persahabatan Yang Terjalin Dengan Teman Mu . Mengerti Lah , Teman Lagi Kau Perlu Kan Dari Cinta . Siapa Kau Kenal Terlebih Dahulu ? Teman , Persahabatan Dan Cinta ? Kau Fikir Kan Dan Timbal Semula . Suatu Hari Kau Sendiri Akan Mengerti Erti Ini . Aku Bukan Ingin Menafsir Segala Tingkah Laku Atau Pon Sifat Diri Kau . Cuma Diri Ini Memberi Nasihat . Tida Siapa Yang Sempurna . Masing Masing Mempunyai Kelemahan . Aku ? Jujur Diri Ini Merendah . Aku Bukan Siapa Yang Mahu Mengadili Dunia Ini . Bukan Dan Bukan . Ini Betul Itu Salah . Itu Bukan Aku Dalam CiptaanNya . Baik Kita Berpesan Pesan Kepada Kebaik Kan . Tidak Salah Untuk Berpesan Pesan . Namun , Sebelum Di Lakukan Sedemikian Aku Melihat Diri Ini Di Depan Cermin Dahulu . Aku Tidak Sempurna . Jadi Untuk Menjadi Sempurna Aku Gemar Melihat Telatah Kau . Tingkah Laku Kau . Sifat Kau . Kenapa ? Sebab Tingkah Laku Kau , Sifat Kau Dan Telatah Kau Adalah Cerita Aku . Bukan Cerita Ingin Mengutuk Atau Sebagai Nya . Cuma Mungkin Cerita Yang Boleh Di Kait Rapat Kan Dengan Jiwa Dan Watak Hidup Aku . Sebab Itu Aku Cermin Diri Dahulu .

0 Bualan Anda: