Follow Me:

Jun 18, 2010

Untuk Mu Teman( Bab 1)

Posting For ZF

Kau kena fikir pasal kau . Itu yang utama sekali . Aku tanya kau . Ape kau dapat kalau masih lagi sayang dia dan kau kesian dia ? Kenapa perlu kau ikut kan kata hati yang salah . Ye aku tahu , mungkin kau nak ade dalam kasut terlebih dahulu . Prinsip hidup bukan satu mainan . Ape yang penting sekarang nie keselamatan kau . Kau dengar cakap aku . Aku tahu , aku bukan siapa siapa . Tapi aku kena tarik kau ke jalan yang betul balik . Aku dah cakap kan . Kau tetap salah . Dari awal aku dah cakap kan . Pakcik pon dah cakap semalam . Memang kau salah . Eyh , kau nak menghadap orang kau kena tahu apa akibat nya . Kalau dah table talk memang bertempur . Aku cakap berdasar kan pengalaman hidup . Kau pon tahu aku siapa .

Derr , kalau kau tak nak pikir keselamatan kau tak pe . Tapi kau pikir balik mak bapak kau . Kau pikir balik . Aku dah cakap jangan balik KELANTAN kan . Sekarang semua terpulang kepada kau . Tapi yang pasti aku tak kan berdiam diri . Itu janji aku . Kalau kau masih degil dan kau dengan jalan yang salah aku buat . Kalau kau pikir panjang , kau dengar cakap kawan kau nie.  Masalah kau sekarang kau degil . Kau cakap kau kesian . Kepala LAN .... Kau ade pikir diri kau ? Ade ? Eyh , kalau kau nak tahu . Jujur aku cakap . Semua silap dah salah kau . Walau kau cakap yang husband dia tak tahu yang kau main mesage . Ok , aku boleh terima . Tapi kau kena tahu kenapa husband dia pukul dia ? Sebagai suami perasaan cemburu atau syak wasangka tu mesti ade . Itu sebab nya wani kena pukul . Dan kalau kau nak tahu semua yang kau buat silap . Kau tak patut berlakon jadi abang dia . Tak , benda tuh tak perlu . Aku dah cakap kan . Diam , berundur bukan beerti kalah . Kenapa kau tak nak berada dalam kasut dahulu untuk yang nie . Sepatut nya benda yang nie kau patut buat .

Sekarang kalau kau rase ape yang kau buat betul dan kalau kau rase pendirian hidup kau betul kau terus kan . Aku dah nasihat dan aku dah bagi pandangan . Semua terpulang kepada kau . Kalau kau masih berdegil kau buat ahh . Aku tetap dengan janji aku . Dan aku akan buat kau berhenti dari KPTM . Aku akan buat . Tak kire ahh kau contact lagi ke dengan wanie atau tak . Aku akan buat . Satu lagi pasal contact wanie . Dulu pon aku dengan pakcik dah cakap , jangan contact wanie lagi . Tapi kau tetap jugak buat kan . Sebenar nya kau yang tak bagi peluang dekat diri kau untuk berubah . Kau nak kan jugak cinta . Jangn desperate boleh tak ? Ok kalau bukan desperate kau kena tahu . Untuk ape kau carik cinta semula ? Ha ? Untuk ape ? Sekarang kau dah tahu dia isteri orang dan kau dah tahu dia ade suami . Kenapa kau still contact lagi .

Dulu masa masalah nie mula terjadi mungkin aku boleh terima kau tak salah .Sebab kau tak tahu ape ape . Sekarang kau dah tahu kan . So , sekarang salah kau . Kau masih lagi contact .


to be continue .....

7 Bualan Anda:

Daud Mili said...

true story or wat??... tiada lagi istilah 'cinta' kalau wani dah jadi isteri orang... jangan tiru seperti Dani dalam kisah Adamaya... penting kan diri sendiri dan tak sedar dirinya kemaruk cinta dan kena terima hakikat bahawa maya dah dipunyai oleh adam...

aku lelaki...agak memahami,...bagi lelaki-lelaki yang setia.,..akan menganggap isterinya juga akan setia, dengan memberi kepercayaan sepenuhnya...namun, kepercayaan akan hilang untuk selama-lamanya bila isteri mula buat hal...sekali silap, orang akan ingat sampai biler2...

itulah -- cinta buat orang jadi buta hakikat... apabila mencintai mahkluk... kita akan gila bila kehilangannya... bila bercinta kerana Allah...jika kita letakkan sepenuh urusan kita kepada-Nya... kita redha dan tawakal akan kehendak-Nya...jodoh ketentuan-Nya... maka, kehilangan makhluk, kehilangan pasangan hidup, bukan lah sesuatu yang besar bagi manusia yang redha kehendak-Nya...

jika ini cerita nukilan penulis,... aku ucapkan tahniah... kerana ianya cerita yang menarik.. harap bersambung gamaknya...salam:)

bee_bul a.k.a akuthelilo said...

Terima Kasih .

Saya Suka Ayat Nie .

jika kita letakkan sepenuh urusan kita kepada-Nya... kita redha dan tawakal akan kehendak-Nya...jodoh ketentuan-Nya... maka, kehilangan makhluk, kehilangan pasangan hidup, bukan lah sesuatu yang besar bagi manusia yang redha kehendak-Nya...

Saya Setuju .

Mekasih Ya .

InsyAllah Akan Bersambung .

+ bottom form heart + said...

erk? brt! brt! brt! =.='

ZF,

kebahagian & keperitan adalh suatu persinggahan dlm kehidupan kita.
kebahagiaan tdk akn selalu b'sama kita.
keperitan tdk akn selalu b'sama kita.
adalakanya dlm kebahagiaan ada keperitan, & dlm keperitan ada kebahagiaan .

krn itu jika kita mahu benar2 melupakn seseorg yg pernah melukakan hati kita, usahlah membencinya.
membencinya b'erti kita masih mengingati dirinya, menyayangi dirinya dlm keadaan marah. [atok! take notes! heheh :D]

jdlah diri sendiri yg b'azam ke arah kebaikan dan sentiasa ada perubahan.
tak guna m'jadi diri sendiri dgn sikap yg buruk dan tdk mahu b'ubah kpd diri sendiri yg lebih baik.
usah t'lalu asyik b'main kata2 nanti buruk padahnya.
apabila bnyk b'kata2 itulh jln masuk dusta !

sahabat,

kepahitan hidup yg prnh dilalui.
jgn terus dibuang jauh2.
sebaliknya, gunakn ruang dan kesempatan yg ada utk b'muhasabah diri & cuba merungkaikan sbb muhasabah mengapa ianya berlaku.
takdir ALLAH SWT mmg kita tdk blh menolaknya.
namun, kita mampu utk cuba memperbaiki kesilapan dan kekhilafan diri. insyaALLAH!

semua org prnh m'buat khilaf & silap dlm hidup & kehidupan mereka.
namun, jika kita terus memikirkn ttg k'silapn dan k'khilafan lalu tnpa b'usaha utk m'perbaikinya.
itu merupakan satu kerugian...
sebaliknya gunakn ruang & kesempatan yg ada ini utk membuat perubahan agar kita menjadi lebih baik drpd sebelumnya....
tdk ada insan suci yg tdk mpunyai masa lampau dan tdk ada insan yg b'dosa yg tidak mempunyai masa dpn.
kita berhak utk mengecapi kebahagiaan sepertimana insan2 lain kerna itu adalah janji ALLAH SWT kpd semua hamba-NYA.
yakinlah, janji ALLAH SWT itu PASTI !

usah t'lalu memikirkan prkra yg sudah b'lalu.
biarknlh ia b'lalu pergi biarpun ianya meninggalkan sakit di hati.
ubatilh kedukaan itu secara b'peringkat2 agr luka itu mampu sembuh.
carilh penawar yg mampu meredakan segala kemelut yg melanda sesungguhnya.
takkn selamanya duka mengulit diri & takkn selamanya luka terus
menghantui.

n da' last 1 from iqa,

menangis adalh suatu FENOMENA,
bnyk org yg hidupnya MERANA krn MENANGIS,
mereka menangis krn diputus kekasih,
menangis krn org yg dicintai mati,
menangis krn begitu mrh & kesal,
menangis krn gagal !

ttpi sedikit org yg dgn menangis dia m'dpt KETENANGAN !
mereka ...
menangis ketika m'baca AL-QURAN,
menangis ketika SOLAT,
menangis ketika BERDOA,
menangis ketika MERENUNG,
menangis ketika melihat penderitaan saudaranya !

*atok! laen kali jgn 2lis entires pnjng2. mcm niey lar pdhnya. org xbule b'henti nk menaip! =.='*

bee_bul a.k.a akuthelilo said...

Thank Piqa .

Ehehe .

Entry Ini Sekadar Luahan Teman Kepada Teman Nya .

Jadi Komen Atau Pon Sewaktu Dengan Nya Di Terima .

Thankz .

+ bottom form heart + said...

most welcome !
kecik pnye hal atok :)
ape2 pown kita bule share sma2 :)

FeaQ [LILO's] said...

Hmmmmmm...

aku tau salah aku...

Tapi bole di panggil suami lagi ke jika si suami still membelasah...

Si suami still bersalah...

Kerane tak pernah memberi nafkah yang cukup...

Tanggung jawabnye tak sempurne...

bee_bul a.k.a akuthelilo said...

Jangan Masuk Campur Hal Rumah Tangga Feaq .

Itu Hal Mereka Berdua .