Follow Me:

Jul 23, 2012

2 Ramadhan 1433 (#mencarut)

Assalamualaikum . :-)


Huhh , ini update untuk ramadhan ke-2 tahu . Walaupun kita dah ke ramadhan yang ke-3 . Kira gua lewat sikit update cerita untuk ramadhan ke-2 . Keh keh keh . Semalam penat sangat dan gua letih menunggu deliver baby sugar glider yang tak menjadi delivernya . Kah kah kah .


Apa cerita ramadhan ke-2 ?


Mencarut !!! Ini bukan puasakan , jagalag lisan kita dari bercakap benda benda yang tak elok . Lebih lebih lagi mengumpat . Huhh , mengumpat nie jangan cakap , kalau bukan bulan puasa pon dah buat . Bukan gua ahh , gua cerita je . Tabiat orang kita , biasa ahh tuh . Tapi dosa tangung sendiri . Keh keh keh .


Apa kaitan mencarut dengan cerita gua ?


Semalam gua hantar adeq gua balik asrama . Otw nak p ada ahh sorang hamba Allah nie bawak kereta macam harem tahu . Huhh , tensen tensen . Gua nie jenis kuat membebel bila bawak kereta takde kesedaran sivik . Ha , itu gua pantang . Contoh macam potong tak bagi signal ke . Masuk lane orang suka suka . Meme gua bukak tingkap terus ludah . Uhuhu . Tapi bulan puasa nie takde ahh nak buat .


Nah , semalam habis mencarut gua depan mak . Sebab mamat tuh punya pasal habis hilang pahala puasa . Mana taknya , mencarut . Apa pon gua nak tumbuk je muka mamat tuh . Buat muka tak bersalah pulak dah himpit gua sampai ke tepi jalan . Nah , gua senang je orang macam nie . Dalam hati ada niat jahat . Jadi gua kejar balik kereta mamat nie , gua pancung kereta dia cara mengejut . Nah , gelabah tetek kau elak . Ha , macam tuh ahh kau buat aku tadi . Sebab tuh gua mencarut bahlol . Huhh , last last gua abaikan je . Malas nak bergaduh . Keh keh keh .


Ok , itu je ceritanya untuk ramadhan ke-2 .


p/s: untuk mendapat puasa yang diberkati , jagalah lisan anda dari berkata buruk . :-)

0 Bualan Anda: