Follow Me:

Apr 24, 2011

Zaman Kanak Kanak

3.16 PM , Sunday
April 24 2011

1 week work without get enough rest . I feel really exhausted . Hell ya . I need a place to rest in peace . Rest in peaceful moment . Can i get it ? Please please . I'm not ask for die larwh . Lol .

Mengimbau saat kecil dahulu . Gua suka buat benda bukan bukan . For me if i did it i can learn something new . So , ingat lagi umur gua 8 tahun . Gua suka maen hujan . Suka gila . Budak lagikan masa tuh . Tapi gua maen hujan takde ahh kart open area . Tak pasal pasal kena petir . Gua maen hujan dekat bawah bumbung . Bawah bumbung tuh ada talang aer . Ala , kalau bahasa orang puteh dia orang panggil water gutter . Rumah kampungkan . Hujan je , gua tunggu bawah talang tuh . Memang seronok gilak . Aer hujan dari talang tuh gila laju . Macam waterfall . Selagi hujan tak berhenti gua tak kan berganjak . Kadang kadang tuh gua kena marah . Sebab lama sangat maen hujan . Gua ingat lagi , abang gua ahh yang ajar gua men hujan nie . First time gua maen hujan , gua kena demam panas . Mak gua bising . Abang gua ahh kena toce . Gua takde . Ahaha . Tapi apa pon seronok gua cakap kenangan masa kecik nie . Semua tuh kenangan . Gua dah tinggal zaman kanak kanak nie lebih dari 12 tahun . Lama bukan . Sekarang gua 21 .


Hari nie gua kerja siap awal . Di sebabkan hari nie hujan . Gua termenung kejap . Gua terkenang zaman kanak kanak gua . Maen hujan seronok . Gua masuk bilik amek towel . Akhirnya gua dapat menikmati dan merasai zaman kanak kanak gua . Sejuk gua rasa aer hujan tuh . Gua panggil anak buah gua . Gua ajak join sekali , tapi dia tak nak . Dia cakap mama tak bagi . Nanti demam . Ahaha . Kesian . Tak dapat anak buah gua merasa maen hujan macam gua dulu . Hujan berhenti jer gua dah kesejukan . Gua terus p bathroom terus mandi aer bersih . Ehehe . Gua tak nak demam der . Gua senyum sorang sorang . Kenangan memang berharga .

0 Bualan Anda: