Follow Me:

Sep 22, 2011

Tiada Kata Lahir Dari Hati - Part 1

Salam .

Lama sudah rasa gua tak update blog mahupun twitter . Kemana gua menghilang dan mengapa gua menyepikan diri ? Mungkin gua yang boleh menjawap persoalan itu . Ada yang pm facebook gua . Bro , mana menghilang ? Menyepi je . Mungkin gua yang menyibukkan diri atau gua sendiri yang malas . Malas dan malas . Mungkin itu jawapannya .

Cerita malam ini tiada yang menarik . Hanya update tentang diri gua . Lama menyepi dan tiada yang peduli . Mungkin . :-) .

Alhamdulillah gua masih hidup dan sihat .

Cerita bagai nak rak ingin di ceritakan dan di sisipkan , tapi hati tidak mahu menaip . Wah , menaip dengan hati ? Itu larwh bicara seorang lelaki . Kalau hati tiada mana kan mahu tangan menaip . Semua bermula dari hatikan ? Jadi malam nie gua meringankan tangan untuk menaip blog . Walaupun cerita yang di sampaikan tidak menarik . Ini gua dan gua tetap hamba Allah . Gua masih menyepi untuk mencari idea baru .

Bisu seribu bahasa boleh di terjemah , tapi bisu hati ? Boleh anda kupaskan ? Fikirkan .

Kadang kadang ayat yang gua guna tidak masuk dek akal . Tapi ini adalah gua . Di mana idea tercetus di situ gua berfikir . Idea dahulu baru gua berfikir . Padahal semuanya pada masa yang sama . Fikir baru ada idea .

Mungkin gua yang laen dari laen . Gua lebih suka berbicara sendirian . Dan istilah yang gua guna pakai , mungkin gua sendiri yang boleh menafsirkan . Tiada kata lahir dari hati . Gua suka berkias . Mengapa ? Adat melayu penuh dengan resam . Jadi tak salah kalau gua begitu .

Mengapa gua menaip untuk malam ni ?

Gua agak tersentuh ketika ini . Bukan ingin berjiwang ataupun meminta simpati . Jauh benar dari landasan gua . Masing masing punya hati dan perasaan . Jadi paham paham sendiri .

Cerita bermula .

Sepi .

Kalau sepi gua suka menyendiri . Mengapa ? Bagi gua sepi itu indah . Kalau sepi ada sedih tak ? Hehh , persoalan lagi ? Bagi gua , sepi itu ada sedihnya . Kalau di cerita tentang sepi mungkin ini cerita menggedik . Tapi gua bercerita hanya untuk gua .

Mungkin masih terlalu awal untuk gua . Mungkin . Gua masih bisu seribu bahasa . Siapa diri gua ? Mengapa dia ? Kalaupun jodoh , gua masih mencari identiti . Apa yang gua rasa tidak bisa terungkap . Gua hanya berharap ini masa dan pilihannya .



bersambung.....

0 Bualan Anda: