Follow Me:

Apr 26, 2010

New Editing ( Berkongsi Ilmu )

New Editing Picture

Before


After

Nampak beza kan dua gambar nie . Anda boleh macam nie dan lagi baik ? So , zaman canggih sekarang nie aku tengok masing masing berebut rebut untuk beli camera slr . Termasuk aku . Tak kire larwh nikon , canon ataupon sony .Bagus larwh dengan ade nya camera macam nie kau orang boleh buat hobi baru . Ye tak . Macam member aku , tiap 2 minggu akan outing untuk shoot gambar . Tak kire larwh enviroment picture ataupon human picture . Aku suka hobi baru . Ape yang aku nampak memang banyak larwh perbezaan antara camera slr dengan camera digital biasa nie . Kalau korang pegang camera tuh then belek belek paham larwh kowt . Aku pon belum berkesempatan lagi untuk memiliki camera slr nie . Mane tak nye kejar barang komputer je . Ok ok . Kart sini sebenar nya aku cuma nak bgtahu larwh . Tak semestinya kite takde camera slr gambar kite tak lawa . Dan tak semestinya yang ade camera slr nie expert (pandai amek gambar yang baik) . Editing sebenarnye memain kan peranan dalam gambar gambar macam nie . Aku pon ade kawan sorang photographer yang amek gambar pengantin .  Memang part time job . Tanye larwh kan macam mane nak amek gambar lawa . Memang kena dengan camera slr je ke gambar boleh lawa . Dy jawap , tak jugak .  Dah tuh kalau kau yang pakai camera digital biase pon boleh amek gambar lagi lawa . Ha , macam mane . Cehh , dy puji aku . Bangga . Ahaha . Dy cakap editing memang memain kan peranan . Macam gambar pengantin dy guna adobe light room . Ha , kalau kau orang femes dengan adobe photoshop kau orang tahu larwh light room nie . Tapi kebiasaan nye gambar nak lebih elok di edit sedikit . Ini jawapan dari kawan aku yang memang photographer . Aku bukan ok . Ahaha . Cuma aku lebih minat kepada editing . Macam gambar kart atas . Gambar nie aku amek dari profile album member aku kart FB . Tengok sebelum dan selepas . Beza kan . Gambar selepas adalah macam gambar dari camera slr . Yang mane focusing and bluring . Scientific untuk camera slr aku tak tahu . Ahaha . Gambar nie aku edit guna adobe photoshop sahaje . So , kalau takde camera slr pon takpe . Saya boleh ajar editing . Sekian .

0 Bualan Anda: