Follow Me:

May 23, 2011

Hari Akhir Dunia - Part 1

1.59 AM , Monday
May 23 2011

Assalamualaikum . Selamat malam . Malan nie gua nak cerita pasal bumi . Lu orang perasan tak yang sekarang ada something yang tak kena dengan bumi ? Ada tak ? Ada tak ? Ker perasaan gua jer ? Hish , bukan ahh . Maksud aku , macam 2 /3 hari lepas . Lu tengok kart Hulu Langat . Secara ikhlasnya gua bersimpati dengan kejadian tersebut . Bukan setakat kart Malaysia . Bencana yang berlaku kart Jepun pon gua simpati .

Cerita gua sebenarnya bersangkut paut pasal hari akhir dunia . Kalau kita update pasal teori orang puteh . Depa cakap hari akhir dunia adalah 2012 . So , maksudnya tahun depan ahh . Itu cuma teori orang puteh . Gua memang tak percaya . Sebab mana depa tahu semua tuh ? Teori 2012 nie dah di sangkal . Tapi orang puteh tetap dengan pendirian depa . Like bul* sh** . Kalau ahh teori depa betul belaka , so depa dah siap kapal besar ahh . Ala , macam kart filem 2012 tuh . Time bumi di penuhi aer depa selamat . Depa naek kapal . Depa selamat ahh ? Macam ha*** .

Jujurnya , dunia memang sedang di akhir zaman . Tapi bila berlakunya kiamat ? No one knows . Jangan nak persoalkan dan jangan nak buat teori bodoh . Ingat lagi gua masa darjah lima . Ustazah nie soal kami satu kelas . Nama  ustazah nie ustazah Naemah . Gua ingat beb . Dia tanya , bila berlakunya kiamat . Masing masing nak jawap . Sebab dapat seringgit . Yang tak boleh bla , member gua . Siap bagi hari bulan lagi tuh . Ahaha . Last last semua tak dapat . Sebab salah . Ustazah gua dengan selamba cakap kiamat akan berlaku hari jumaat . Gua tak puas hati . Gua tanya , mana ustazah tahu ? Bukan ker cuma Allah je yang tahu . Ustazah gua cakap , hari jumaat tuh memang hari akan berlakunya kiamat . Tapi bila ustazah tak tahu . Sebab dalam Al Quran dah nyatakan hari jumaat .

Ok gua terima .

Macam macam bencana sekarang berlaku . Bukan takat bencana , peperangan , penindasan ++++ . Semua tuh tengah berlaku . Jujur gua cakap . Gua bersyukur duduk negara Malaysia . Aman damai . Walaupun kadang kadnag tak puas hati dengan harga barang . Ehehe . Bukan gua sorang je . Semua orang . Petanda kecil hari akhir dunia dah muncul . Tapi kita dah sedia ker ? Gua memang belum . Gua dengan dosa gua . Memang gua tak sedia ahh .

Apa pon takziah gua ucapkan kepada mangsa tragedi tanah runtuh di hulu langat . Al Fatihah gua sedekahkan kepada mereka yang telah pergi .

Cerita tamat . Gua rasa entry gua tergantung . Ahaha . Sebab gua dah mengantuk .

0 Bualan Anda: