Follow Me:

Jun 13, 2011

My Day Awesome

1.14 AM , Monday
Jun 13 2011

Assalamualaikum . My day was awesome , walaupun pada hakikatnya tak besh mana pun . Ahaha . Saja taip macam macam tuh . Mana boleh dalam kehidupan nie kita cakap . Eyh , hari aku tak besh ahh , tak menarik langsung . Kenapa kehidupan yang diberi boleh dikatakan sebegitu ? Ok, gua nak cerita pasal life malam ni . Everything about life . InsyAllah .

Apa yang gua akan kongsikan adalah daripada sudut pandangan gua sendiri . Kenapa gua cakap kita tak boleh cakap life kita nie buhsan , tak menarik dan bla bla bla . Maksud gua perkataan yang kurang elok ? Kenapa ? Anda sedar tak kehidupan yang kita kecapi datang dari mana ? Maaf , mungkin gua akan cakap sikit pasal agama . ;) . Seandainya anda berkata yang my life is suck dan bla bla bla lagi . Soalan yang gua akan tanya , adakah ketika ini anda masih bernyawa ? Kenapa ? Sebab itu larwh nikmat . Dan yang kedua gua akan tanya , pernah anda berterima kasih kepada Yang Esa dengan pemberian kehidupan ini ?

Apa yang gua ceritakan mungkin anda baru perasan . Pernah tak kita berterima kasih atas pemberian kehidupan ini ? Gua cerita kehidupan bukan nikmat kehidupan . Itu nanti . Pernah tak ? Gua sendiri tak ingat bila gua ucap terima kasih Allah kerana beri kehidupan kepada hamba mu ini . Walaupun kita tak tahu yang kita akan lahir kedunia . Betul tak ? Ada terfikir tak apa yang gua cakapkan ? Ha , itu larwh manusia . Gua dilahirkan di muka bumi sebagai manusia bukan haiwan atau tumbuh tumbuhan . Dan begitu juga anda yang boleh membaca entri ini . Anda juga manusia . Tidak bertuah ker anda di lahirkan dan di beri kehidupan sebagai manusia ? Persoalan .

Kenapa gua tulis enti macam nie ? Kadang kadang kita manusia selalu lupa . Kenapa lupa ? Manusia atau dalam bahasa arab Al Insan (nasiya) yang memberi maksud pelupa . Jadi ? Boleh fikirkan . Lupa tentang kehidupan , lupa asal usul . Kenapa ? bagi gua satu je manusia jadi macam nie . Sebab dia langsung tak ingat pada Allah . Kalau anda boleh ingat gf/bf , kenapa pencipta yang agung langsung anda lupa ? Anda fikirkan .

Lupa , sebab mengaji tidak solat tidak . Apatah lagi puasa . Puasa dah dekat nie . :) . Orang yang dekatkan diri dengan Al Quran , bersolat sentiasa ingat pada Allah . Sebab apa ? Solat itu perkara wajib yang mana bila ditinggalkan mendapat dosa . MasyAllah . Kenapa gua alim sangat malam ni ? Bagi gua ini bulan soal alim/ baek atau bla bla lagi . Sebagai manusia gua berpesan kepada diri gua sendiri dan kepada rakan taulan . 

Maaf , mungkin entri gu tergantung . Tapi apa yang boleh gua katakan kart sini . Ingat pencipta kita iaitu Allah . InsyAllah selamat dunia akhirat . Amin . Lakukan apa yang di perintah dan tinggalkan apa yang tegah/larang .

Sebenarnya gua dapat idea nak taip pasal nie lepas gua blog walking . Cerita blog nie menarik . Gua suka dan gua amek sedikit idea untuk gua taip entri ni . Ehehe . Ok .

Yang baek datangnya dari Allah , dan yang buruk datangnya dari gua/aku/saya . Renungkan dan selamat beramal .

1 Bualan Anda:

Unknown said...

gua insaf sekejap baca entry nih...