Follow Me:

Jun 17, 2011

Anonymous Dan RileksCrew

11.27 PM , Thursday
Jun 16 2011

Assalamualaikum . Ok , entri kali nie mungkin pendek sahaja . Gua tak berniat untuk bercerita panjang . Ini gara gara kerajaan menyekat hak bersuara . Serius , cuba tengok metro hari ni . Page berapa gua tak ingat . Ahaha . Bila blogger ingin bercerita dan bla bla lagi , dikatakan menghasut dan cuba menjatuhkan kerajaan dan bla bla lagi . Sorry , apa yang cuba gua ceritakan bukan bermaksud yang gua ini anti kerajaan . Dan gua juga bukan menghasut . Bagi gua freedom of speech memang ada batasnya . So , anda yang membaca dan anda yang melihat . Anda sendiri tentukan sama ada blogger blogger cuba menghasut atau bla bla bla ? Human right tetap ada pada seseorang manusia . Jadi , apa yang gua ceritakan di atas lahir dari isi hati nurani . Bukan paksaan ataupun untuk mendapatkan sokongan seperti di facebook . Bila tak suka mula buat page dan bla bla lagi . Ahaha . Itu bukan gua , gua sekadar bercerita dan menyampaikan apa yang terbuku .

Shall we begin ? ;)

Pagi tadi masing masing dok kecoh . Beberapa website kena godam . Dan bla bla lagi . Termasuk website kerajaan . Wah , jadi betul ahh apa yang diwar - war kan Anonymous ? Gua akan update link kart bawah ni . Berikut adalah website website yang telah berjaya di godam .

Malaysia Official Government Website
(DoS / Switched off - Up at 3:49am - Down at 4:06am - Up at 7:00am - Down at 3:31pm)

Other Malaysian wesites:
SabahTourism.comHacked + leaked
Jabatan Perdana MenteriHacked / Redirected
Tour Malaysia (Not Tourism Malaysia)Hacked
Tourism MalaysiaUnaffected
UiTM PenangHacked but back up9:40am
JBiotechHacked
Social Welfare Department (Ezi2Care)Hacked
Jabatan Perpaduan Negara (Intranet)Hacked
CIMBbizchannel (CIMB owned)Hacked
CIDBHacked but back up12:20am
Land Public Transport Commision Hacked but back up12:15am
1MalaysiaDoS / Switched off3:45am
Malaysian Communications and Multimedia CommissionUnaffected
ASEANConnectDoS / Switched off8:00am
Malaysian Meteorological ServiceDoS / Switched off
Ministry of EducationDoS / Switched off9:00am
Suruhanjaya Pilihanraya MalaysiaDoS / Switched off8:30am
Bomba DoS / Switched off8:30am
TMNet Unaffected
Kementerian Kerja Raya MalaysiaDoS / Switched off7:45am
Parlimen MalaysiaDoS / Switched off8:00am
Malaysian TreasuryDoS / Switched off8:00 am
University Kebangsaan MalaysiaDoS / Switched off7:00am
Jobs MalaysiaDoS / Switched off8:00am
Information, Communications and CultureDoS / Switched off7:45am
Human Resouce MinistryDoS / Switched off3:59am
National Sports CouncilDoS / Switched off7:30am
Polis Diraja Malaysia (PDRM)DoS / Switched off8:00am

Persoalan yang terungkai . Siapa yang godam website ni semua ? Bukan maen berani lagi ? Bagi gua bukan ini yang menjadi persoalan . Sebab godam ni memang kerap berlaku dan kita sebagai developer kena atasi . Asyik kena deface je . Mana tak offline . Ini persoalan yang timbul dari gua , Kenapa Cyber Security System Malaysia lemah ? Apa CSSM ? Lu google . Betul tak persoalan gua ? Kalau kita punya security ketat/kuat insyAllah website tak kena godam . Mungkin ini kelemahan yang kita hadapi sekarang . Apa pun gua salute depa sebab berjaya recover website yang kena godam .

Lupa pulak . Siapa Anonymous ? Siapa pula RileksCrew ? Tag team ker depa ni ? Anda boleh google siapa Anonymous dan RileksCrew . Gua akan ceritakan sedikit kart sini . Anonymous adalah hakcer luar negara . Depa adalah yang terhandal dan paling otai dan bidang menggodam . Kenapa gua cakap depa ni handal dan otai . Because there is no one can beat them in hacking . Even FBI hackers . They are wanted in US and UK . Sumber yang gua dapat dan gua tonton sendiri , depa ni pernah godam bank . Maaf , gua lupa bank negara mana . Tapi bukan Malaysia . Then , depa lepas . Syarikat Sony kerugian 1.8 juta hanya sebab Anonymous . Pay Pal , Mastercard , Visa , depa dah godam dulu sebelum kita . They are so intelligent . Ok , ramai yang bertanya . Anonymous ni gerak solo ke berkumpulan ? Untuk persoalan ni gua kurang pasti , sebab depa pon tak bagitahu . Tapi apa yang gua rasa , depa ni berkumpulan . Sebab apa ? Semalam gua ada husya Youtube . Anonymous ni dengan beraninya call sebuah rancangan yang sedang on air . Dan rancangan tersebut terus menjadi temubual . Kalau nak tengok boleh husya link ni . FBI After Anonymous .

Berani tak berani ahh depa buat macam ni .

Persoalan kedua . Siapa pula RileksCrew ? Ok , RileksCrew dan Anonymous adalah dua kumpulan hackers yang berbeza . Anonymous adalah dari luar negara dan RileksCrew adalah dari Malaysia . Wow , Malaysia ada hackers ? Jangan terkejut . Nak jumpa RileksCres ? Ok , nanti gua bagi link chat dengan depa . Ahaha . Ok , gua cerita sikit pasal RileksCrew . RileksCrew ni dikenali sebagai Dragon Force . Depa ni pon berani juga . Depa siap buat facebook untuk kita join . Ahaha . Memang ada dan nanti gua attach link . Dari apa yang gua husya dan gua cari . Tak semua website kerajaan yang telah di godam adalah dari kerja Anonymous . Sebahagiannya adalah kerja dari RileksCrew . Bukti dah bersepah . Google je . Macam RileksCrew ni lepas depa deface sistem depa akan letak head page depa sendiri . Bergayakan depa . Ehehe . Respect Us , We Inject The Code , We Change Your System , We Crack Your Password , We Abuse Your Network , Not Because We Hate But Because We Like . Ini adalah kata kata ugutan dari depa . Ok , cerita pasal dua group hacker dah habis .

Sebab dua group ni godam adalah sebab tak puas hati dengan kerajaan .

Basic knowledge gua pasal godam . Apa yang gua tahu godam ada banyak cara , tapi yang popular adalah Cross Site Scripting ( XSS ) , SQL Injection , Defacement dan Phishing . Gua tak pernah belajar lagi pasal XSS dan defacement . Yang gua pernah cuba phisihing dan SQL injection . Newbie macam gua boleh ahh maen benda mudah macam ni . Ehehe . Ok , gua dah lari cerita . Persoalannya , wajarkah kerajaan block sepuluh website file sharing , yang mana ramai yang tak puas hati dan berbaloikah Anonymous dan RileksCrew menggodam website kerajaan Malaysia ? Anda rasa ?

Apa yang boleh gua cakap , We Should Talk About This Again . With who ? Of course kerajaan Malaysia . Macam gua , gua tak berapa kisah file sharing kena block . Gua bukan mendownload pun . Ehehe . Tapi gua bukan berceita pasal diri gua , gua bercerita dan bercakap pasal segelintir rakyat Malaysia yang tak puas hati . You Should Listen To Us Malaysia .

Apa pun apa yang boleh gua cakap , tepuk dada tanya selera . Bubye . Befora that , i got this document from someone . He share this file and i read it . This document is about hacking and i don't have any idea who's belong to the document . And i think it belongs t o Anonymous . I give y'all the link . You read it . And i'm not responsible for anything for this document . The Document.

Tadi gua ada tuliskan nak bagi kau orang link chatting ? Mungkin chatting room ni milik Anonymous .
Yang nak berkenalan ataupun nak tahu pasal Anonymous boleh chat kart sana . Tapi gua tak bertanggungjawap . Anonymous Operation Malaysia .

Ok , ini sahaja cerita gua malam ni . Anda sebagai rakyat Malaysia fikir dan renungkan semual . Enjoy reading . ;)

6 Bualan Anda:

Unknown said...

gud info ! i like your entry. thumbs up. but btw, tak patut kot nak menghacked segala macam tu sekali. annd memang ternyata CSSM malaysia lemah.

Unknown said...

gua salute ngan entry lu..
like :)

Habibul Ambia said...

Should Or Should Not I Can't Explain .
As Human We Have Our Own Right .
So , Think Again .
;)

Unknown said...

sucks entry.

Unknown said...

sucks entry.

Unknown said...

Nnti bgitau hacker msia godam website indogsial bgi lumpuh