Follow Me:

Jun 14, 2011

Hanya Sebuah Website - Part 2

9.49 PM , Tuesday
Jun 14 2011

Asslamualaikum semua readers . Just to share about Malaysia . Oh , ya It Is About Malaysia . I mean Malaysia government .  Ok , gua akan mula menaip entri pasal kerajaan Malaysia . Gua hanya menaip dan apa yang di taip gua bukan untuk menunjukkan yang gua ni anti kerajaan . Hanya luahan bila rasa tertindas dan bila ianya mencabuli hak manusia .

Ok , apa yang gua nak ceritakan kart sini adalah cuma luahan sahaja . Saja nak update pasal isu ni . Lama dah rasanya . Cuma tadi bila merayap rayap jumpa satu website ni .

Semua tahukan apa itu SKKM ( Suruhan**** Kom******* Multi***** Malaysia ) . Ok , untuk pengetahuan anda , bulan lepas depa mengumumkan akan menutup semua website file sharing . Apa itu website file sharing . Ok , untuk mereka yang tak tahu gua terangkan sikit . File sharing ni adalah satu website hosting yang mana para pelayar boleh mendownload ataupun mengupload sebarang data . Tak paham jugak ? Ok , gua bagi contoh . Pernah tak anda download mp3 , video atupun movie . Macam kart rapidshare , megaupload , hotfile , filestube dan bla bla bla lagi . Ok , apa yang gua nyatakan tadi , itu adalah website file sharing . Mudah dan senang untuk anda download .

source from google
Jadi , apa kaitannya website fail sharing ni dengan entri yang akan gua taip ? Apa yang di umumkan kerajaan , telah dilaksanakan . Memang , semua website file sharing telah di block . tetapi hanya di Malaysia sahaja . Wow , agak menjengkelkan . Bila mula di block gua tak tahu . Sebab pagi tadi gua bangun tidur dan gua cuba untuk download menggunakan rapidshare masih boleh lagi , tapi bila tengah hari gua try . Dah tak boleh . Dan kesemua website file sharing yang dinyatakan oleh kerajaan telah di block . So , macam mana nak download lagi lepas ni ? Good question .

Kenapa gua cerita pasal ni ? Ehehe . Sebab gua budak IT . Adakah anda bersetuju dengan apa yang kerajaan Malaysia lakukan ? ------ " Ok ahh kowt , bergantung pada alasan kenapa di block . " Ini bukan jawapan gua . Gua dapat dari seseorang . Adakah gua bersetuju ?  ;p

Kart sini gua nak bgtahu . Anda tahu alasan kukuh yang di berikan kerajaan ? Ini alasannya . File sharing adalah satu medium yang mana berlakunya gejala cetak rompak 'piracy' secara berleluasa tanpa kita sedari . So , main alasan adalah 'piracy ' Sebagagi budak IT gua bersetuju dengan alasan yang dinyatakan . Tapi gua jadi tak setuju bila alasan 'piracy' nie dijadikan main reason .

Sekarang nie cetak rompak dah boom satu Malaysia . Macam anda tengok kart pasar malam . CD , DVD , Blueray dab bla bla lagi . Banyak dah . So , bolehkan alasan piracy di guna pakai dalam alam maya , iaitu website ? Fikirkan . Kenapa tak block porn site ? Anda terfikir tak ?

Gua tak nak cerita pasal piracy dan bla bla bla .

Ini apa yang gua rasa . Maaf .

- Hak asasi manusia telah di cabuli .
- Gua rasa tertindas dengan tindakan begini .
- Kenapa kebebasan bersuara langsung tak didengar ?

Ha , yang nie baru gua dapat dari satu website . Anonymous akan menyerang 'hack' website malaysia . Target website adalah www.malaysia.gov.my . Anonymous cakap depa akan godam pada 15 Jun 2011 . So , esok  ahh kalau waktu kita . Siapa anonymous ? Gua rasa depa nie hackers mat saleh kowt . Kejap , gua share video .


Kalau depa sebagai foreign hackers tak setuju dengan tindakan kerajaan Malaysia , kenapa tak kita ? Ehehe . Gua tak bermaksud menghasut ok . Fikir dan renungkan . 

Ok , mungkin ini saja yang gua boleh share . Bubye .

0 Bualan Anda: