Follow Me:

Jun 4, 2011

Teman Persahabatan Cinta - Part 2

3.17 AM , Saturday
Jun 4 2011

Assalamualaikum semua . Hari nie gua nak story pasal diri gua . Apa yang gua buat seharian ? Hari nie gua memang penat gila . Rutin gua macam biasa waktu pagi . Pukul 7.30 pagi dah ada kart kebun bapak gua . Apa lagi tolong abah gua usahakan kebun yang lebih 10 ekar . Wah , besar bukan . Jadi kalau dah besar , penat pon lebih ahh kan ? Sekarang nie , gua dengan abah tengah tanam nenas yankee . Alarwh nenas yang manis tuh . Entah , gua nak bgtahu pon tak tahu .

Gua pon tengah menganggur , jadi gua tolong ahh abah . Takde benda yang nak  di buat . Gua memang tak nak kerja makan gaji umur 21 nie . Terlalu awal . Gua nak sambung belajar dulu , then kerja . Target gua macam tuh . So , sambung cerita gua balik . Balik kebun biasanya dalam pukul 1 . Memang dah panas terik . Peluh pon dah mencurah curah ke ladang gandum . Balik dan rehat . Pukul 3 sambung lagi sampai pukul 6 . Lamakan gua tolong bapak gua . Gua akui memang penat dan badan pon letih . Tapi , kalau abah gua yang dah tua pon boleh stay on tak kan gua yang muda give up . Kan
kan .

So , memang penat . Dalam pukul 7.30 malam gua terus gerak pergi Sungai Kelambu , Banting . Ada program jati diri . Gua jadi fasilitator untuk budak budak yang join program nie . Bla bla bla habis dalam pukul 10.30 malam . Gua sampai rumah pukul 11 malam . Laju jugak gua bawak kereta . Then , pukul 11.30 sepupu gua ajak pergi uptown . Nak carik seluar katanya . Pergi ahh gua dengan pakcik dan sepupu gua . Bla bla bla . Balik . 3.20 gua sampai rumah . Tamat .

Tujuan gua menaip malam nie nak cerita pasal teman baek bukan pasal diri gua . Mukadimah je panjang . Ehehe . Kau orang mesti ada kawan baek kan ? Sama macam gua . Gua kenal kawan gua dah lama . Dah lebih 6 tahun . Susah senang bersama . Gua terlantar kart hospital pon dia lawat . Siap teman lagi . Baek kan . Gua hargai kawan gua nie . Anythings gua perlukan mesti dia bagi . Gua susah mesti dia tolong . Bak kata orang melayu , bagai isi dengan kulit . Siapa kawan gua nie ? Nama harus di rahsiakan . Ehehe . Thanks a lot what you have done to me . I appreciate .

Lecturer gua pernah bgtahu gua dulu . Musuh paling rapat dengan kita adalah teman baek kita sendiri . Jadi berjaga jaga . Persoalannya , apa kaitan teman baek gua dengan musuh paling rapat ? Tiada kaitan pon . Saja gua nak bagi nasihat . Cerita bermula . Gua nie ada perangai buruk gua . Manusia kan . Gua nie jenis suka meminjam barang . I mean gua suka pinjam baju , seluar , cap , kasut +++ . Ini perangai tak elok gua . Jadi jangan ikut dan jangan amalkan . Gua pinjam je , tapi bila orang tanya . Canteq kasut bro . Gua dengan tidak malunya dan jujur akan cakap . Kasut pinjam member jer . Ini sifat gua , gua tak suka bermegah dan cakap besar dengan barang yang bukan gua punya . Tapi apa pon pinjam barang orang nie kurang elok . Ok , kurang elok . Gua akui perangai buruk gua .

Pernah kau orang bayangkan tak benda ataupun perkara yang orang laen pernah tolong/bagi minta di balas ? I mean , mengharap balik ahh what he/she have done to me . Seriously , it happened to me . JUST NOW . Gua text member gua  .

Me : Dude , How Are You Doing ? Feel Better ?
Person : Ya , I'm Cool .
Me : Bla Bla +++++++++

Then , i ask he/she to borrow a full cap . I do love full cap . He/she . Sorry can't . I'm begging , please dear . Ehehe . He/she agree but with a jerk word and insult me . My feeling ? Of course gua terasa . Gua tak nak cerita panjang dan lebih lebih . Cukup larwh sekadar  mengetahui perasaan gua terguris . Gua betul betul terasa dengan ayat yang kawan baek gua guna . Full stop .

Gua tak pernah buat lu macam nie kan ? Gua kawan dengan lu dah lama . Dan gua anggap lu dah macam adek beradik . Tapi ayat lu memang pedas dan buat gua terasa . Bukan gua sorang terasa dengan ayat lu . Kawan baek gua yang laen pon rasa lu dah berubah . Sorry , i have to say that . Apa pon sebagai kawan gua cuma nak lu tahu menghargai erti teman , persahabatan dan cinta . Gua boleh paham lu . Dan tolong buang jauh jauh sifat mengharap pemberian itu semula . Ok . Terima kasih teman . Lu buat gua berduka .

Siapa teman yang gua maksudakan ? Siapa makan cili rasa ahh pedas .

0 Bualan Anda: