Follow Me:

Jun 23, 2011

Queensland University of Technology

Assalamualaikum . Hye readers , be pleasure to read . I don't have any idea and i don't know what i want to share tonight . My mind blank and empty . Anyway , congratulation Harimau Muda A . You won the game and make me proud of you . Be strong and keep the best game to win the next match after this . Wah , London je gua speaking . Macam bagus . Ahaha . Suka suka je  . Buhsan , takde idea . Nak banyak melalut malam ni .

Cerita gua mood gua . Boleh ?

Tak sabar rasanya gua nak sambung belajar kart Queensland University of Technology  a.k.a Unisel . Ada kena mengena ke ? Ahaha . Bantai maen taip je , idea belum keluar lagi . So , harapan nak sambung Degree dah tercapai . Lepas ni apa dan apa ? Perancangan kawen lama lagi . Don't worry , gua masih single dan offline . Ahaha . Tak fikir lagi . InsyAllah , aku nak buat yang terbaek untuk Degree ni . Bukan macam Diploma . Banyak sangat  maen . Enjoy pun terlebih sudah . Manusia kan .

So , sekarang nie tunggu nak register je . 9 July 2011 . Kalau kira kira ada lagi 2 minggu . Lama tak sangat ahh . Apa apa preparation pun tak buat . Kenapa sambung Unisel ? Bukan masa Diploma dah kart Unisel ker ? Wah , soalan menarik . Jawapan gua mudah . Masa . Cepat sambung belajar cepat ahh graduate . Cepat graduate cepat ahh dapat kerja . InsyAllah . Mudah mudah di permudahkan pencarian kerja . Nak tunggu universiti kerajaan lama sangat . Bulan 9 baru nak intake . So , gua rasa kart situ dah buang masa . Ha'la , buang masa dengan tak belajar . Iye , walapun gua tolong abah gua kart kebun . Tapi pelajaran lagi pentingkan ? So , gua memilih untuk belajar awal .

My mum ada cakap jugak sebelum gua decide nak masuk belajar kart Unisel . Mak cakap , kesian kart abah lepas ni daus takde . Buat kerja sorang sorang kart kebun . Gua macam biasa ahh serba salah pun ada . Serba tak kena pun ada . Semua kerja kart rumah gua yang buat . So , gua ni macam anak harapan ahh . Bukan abang abang gua tak boleh pakai , cuma depa kurang ahh dalam buat kerja kerja ni . Takpe ahh , gua tak kisah pun . Jadi , lepas my mum cakap macam tuh , gua pun beristiharah . Mencari keputusan yang betul dan benar . Before this gua apply Uniten dengan Uitm . So , macam lambat sangat ahh pulak result nak keluar . Jadi , lepas gua terlepas MSU , gua tekad untuk masuk Unisel balik . Jadi , lepas gua istiharah gua yakin Unisel pilihan gua . Dan gua tak ragu ragu . Gua cuma harap , pilihan gua betul . Gua tak nak menyesal di kemudian hari .

My mum pun akur dengan keputusan gua , walaupun kakak gua bangkang . Ehehe . Dia suruh gua masuk Uitm . It's ok . Everyone's journey life is different . They can't force me . My dad macam biasa cool , setuju je . Ahaha . Cuma sekarang ni satu je yang membimbangkan gua .

Kebimbangan .

Gua masih memikirkan soal pinjaman PTPTN . Sebelum gua nak sambung Degree , gua terfikir untuk tak amek PTPTN . Tapi ....entah gua nak cerita pun susah . Apa pon tak boleh . Ahaha . Hutang Diploma lagi dan 23k . Mak aii , itu pun belum berbayar . Dan gua rasa banyak gila . Ahaha . Siap suruh pinjam . Eyh , suka gua ahh .  Apa pun gua akan bincang dengan my dad pasal PTPTN ni . Kalau abah cakap abah tak mampu , so gua kena amek PTPTN ahh untuk Degree . Takpe takpe bajet pinjaman lu Diploma dengan Degree baru 60k je . Ahaha . 60k ? Matiii !!! gua nak membayar . Tapi semua tuh untuk belajar beb . InsyAllah gua pakai seeloknya .

Ok , itu sahaja cerita gua malam ni . Dan gua pun tak tahu nak title kan dengan apa entri ni . ;) .

0 Bualan Anda: