Follow Me:

Aug 12, 2011

12 Ramadhan ( #AwekGigiBesi ) - Part 2

12 Ramadhan
6.57AM , Friday
August 12 2011

Hey peeps , it is Friday and tomorrow is Saturday . I wanna go home . Home home and home . I miss my mum and my dad . 2 weeks staying at the hostel .

Kadang kadang cakap omputeh ni buat gua confident . Macam kelas malam semalam , gua briefing dekat foreign student . Ecehh , macam terror . Bagi gua as long gua boleh bertutur bahasa omputeh dah cukup baek . Tapi gua tak kan lupa bahasa ibunda gua . Bahasa apa ? Bahasa melayu ? Waklu !!! bahasa ibunda gua bahasa Jawa . Gua keturunan Jawa . Proud To Be Javanese . Dan gua boleh bertutur dengan bahasa jawa . Walaupun muka gua tak nampak muka Jawa . Ehehe . Mix katakan . Jangan jeles . Ahaha .

Ok , hari ni gua saja menulis untuk menyenagkan hati . Banyak idea yang tercetus dan tercipta , tapi tak berkesempatan untuk menulis . Gua banyak kelas bro . Balik kelas je dah penat . Kalau penat tidur ahh kan ? Iye tak ?

Owh ya lupa , Alhamdulillah demam gua beransur pulih walaupun batuk gua mencengkam di dada . Sakit ngok nak batuk . Habis cerita demam gua . Gua nak sambung cerita lama . Cerita apa ? #AwekGigiBesi .

Entri kali ni adalah part 2 . Kenapa minat sangat awek gigi besi ? Adalah . Gua laen dari laen . So , jangan pandang gua sebelah mata . Apa yang orang laen tak suka itu yang gua suka . Dalam erti kata laen gua suka mencari kelainan . Tak percaya ?

Cerita bermula .

Malam semalam gua adalah kelas malam . Maksud gua kelas pada waktu malam . Bukan kelas tambahan waktu malam . Subjek gua yang ni agak tough sikit .  So , gua tak boleh ponteng . Ehehe . Nama subjek ni Human Personality And Team Building . Pendekkan cerita , gua pergi kelas tersebut .

Tengah seronok lecturer mengajar , pandangan gua teralih pada seorang perempuan . Sorry , this girl is free hair . Mungkin itu yang menarik perhatian gua . Gua tengok rambut je ok . Takde laen . :-p .

Dalam hati , cute jugak perempuan ni . Boleh cuba ke ? Ehehe . Di sebabkan perempuan ni cute gua asyik husya je . Hilang concentration . Ehehe . Takde ahh sampai macam tuh . Hanya suka memandang sebab dapat menenangkan gua . Cukup ahh . Bla bla bla dan bla . Gua terpandang perempuan ni untuk kali ke berapa gua sendiri tak tahu . Dengan spontan perempuan ni senyum kart gua . Gua harapkan khayalan semata mata . Tapi bukan , perempuan ni betul betul senyum dekat gua dan bukan orang belakang gua . Sebab belakang gua dinding . Perempuan ni pakai braces ahh . Cutenya !!! Lepas tu gua buat apa ? Gua reply senyuman perempuan ni by handphone . Bangang punya soalan . Gua senyum balik ahh derr . Nantikan dia ingat gua sombong pulak .

Sekali je senyuman tuh , takde banyak kali . Ok ahh tuh , dari tak senyum langsung . Dalam hati , kalau dapat tackle seronok .

Pendek cerita , gua nak try mintak no fone habis kelas .

Habis kelas je gua follow perempua ni . Seraya menuju ke kereta gua . Perempuan ni keluarkan handphone . Canteq , masa terbaek gua nak try . Berdebar debar gua nak try . Layan je . Gua gagahkan diri . 3 langkah lagi gua nak dekat perempuan ni . Kemudian perempuan .......

" B , you kart mana ? I dah habis kelas ni depan rotunda . "

Hancur harapan gua . Takde makna gua nak try jugak , gua meneruskan perjalanan ke kereta je . Hampa derr . Sedeyh !!! bak kata Adi Putra dalam cerita KL Gangster . :-p

Sekali dah ada balak ahh . Gua jugak yang melepas . Ehehe . Apa pun gua boleh tengok muka perempuan ni lagi minggu depan . Sama kelaskan . Itu pun dah memadai bagi gua . Ahaha .

Ok , apa pun gua suka #AwekGigiBesi . Suka banget dong .

Tamat .

Gua nak siap siap pergi kelas . Tak boleh ponteng , subjek killer der .

Bubye , selamat berpuasa untuk Ramadhan yang ke 12 .

:-) . Salam sayang dari gua yang melepas .

0 Bualan Anda: