Follow Me:

Aug 2, 2011

2 Ramadhan ( #lawakbulanpuasa )

2 Ramadhan
10.27AM , Tuesday
August 2 2011

Assalamualaikum geng . Buat gapo ? Ehehe . Macam pandai cakap Kelantan . :-p . Apa pun tak boleh . Ok , malam ni gua nak share cerita yang agak suam . Cerita pun suam meyh ? Bagi gua suam bagi lu , laen hal . Ahaha . Ok ok . Cerita puasa hari kedua . Itu je . Tak berapa menarik dan tak berapa kelakar . Tapi mungkin boleh di kategorikan sebagai #lawakbulanpuasa .

So , amacam geng hari kedua berpuasa ? Ok meyh ? Ke dah cuti ?  :-p . Ehehe . Alhamdulillah , takde dugaan yang menimpa gua hari ni . Cuma tadi tengah hari nak pergi kelas . Ingat nak naek kereta tetiba pulak alarm kereta tak boleh pakai . Ahh , sudah . Gua garu kepala . Macam mana nak bukak ni ? Gua tak fikir panjang , gua terus pergi kelas . Malas nak memikirkan masalah . Dalam hati agak gabra . Alhamdulillah , boleh guna jugak alarm tuh . Gua baca jampi serampah ahh . Ingat senang ke ? Eheheh .

Cerita bermula .

#lawakbulanpuasa . Cerita ni berlaku petang tadi . Teman rumah cadang nak makan ayam untuk berbuka . Entah apa angin teman gua nak makan ayam . Layankan je . So , gua dah 2 lagi teman pergi ahh kedai berdekatan untuk beli ayam . Ayam mentah ok . Sebab gua masak sendiri untuk bulan Ramadhan ni . Gua pandai masak ok . Ehehe . Jangan pandang gua sebelah mata . Ha , nanti gua upload gambar masakan gua .

Ok , berbalik kepada cerita . Sampai kedai gua pun carik ahh ayam . Mana ayam ni ? Takde pun , tak kan dah habis . Itu yang bermaen di fikiran gua . Mana tak nya , waktu petang memang susah ahh nak mencari ayam . Jadi , teman gua pub bertanya kepada pembantu kedai tuh . Bro , ayam mana ? Kart situ . Ok , terima kasih . Untuk pengetahuan , pembantu kedai tersebut adalah orang asing . Maksud gua bukan orang Malaysia . Bla bla bla . Ayam tersebut di jual seekor besar . Memang belum di potong . Bapak , nak potong macam mana bro , kart rumah bukan ada pisau besar . Last last panggil balik pembantu kedai tuh . Member gua yang sorang ni cakap . " Can u cut the chicken ? Gua tengok je . Pembantu kedai tuh pun macam paham . Last last dia masukkan balik ayam tuh dalam freezer . Gua dah pelik , dalam hati . Tak paham apa bangla ni ?

Member gua tak puas hati dan cakap lagi . I mean can u cut the chicken into twelve ? Owh , ok ok . Pembantu kedai tuh jawap . Gua pun senyum je . Paham ahh tuh agaknya . Then , pembantu kedai tetiba pulak tak paham . Membar gua yang sorang memang lagi tak puas hati . Dia cakap dengan penuh clear kart pembantu nie .

Member : One ! Chicken ! Cut Twelve .( sambil menunjuk jari kearah ayam )
Pembantu Kedai : Ok ok . Dengan kepala mengangguk .

Paham ahh tuh agaknya . Last last tak paham jugak . Ahahah . Gua nak gelak pun orang ramai . Last last member gua yang sorang lagi kedepan . Dengan lantang bercakap .


Member 2 : Ayam Satu Kasi Potong 12 . Paham .
Pembantu Kedai : Ok ok . Boleh . Saya Paham .

Ahahah . Gua menahan gelak . Memang tak tahan . Perut macam nak pecah dah . Masuk dalam kereta baru gau gelak tebahak . Membar gua yang dok speaking pun malu . Ahaha . Gua dok bahan dia sekali . Mana tak nya , pembantu kedai tuh paham bahasa melayu rupanya . Lagi ahh petak bila member gua cakap bahasa inggeris . Ahahha . Memang kelakar siot . Tapi bulan puasa , gua tak boleh bahan lebih lebih . Ahaha . Sampai sekarang member gua kena bahan .

Ok , itu je cerita gua . Sekadar bercerita . Ehehe .


Selamat berpuasa .

0 Bualan Anda: