Follow Me:

Aug 1, 2011

1 Ramadhan ( #lawakbulanpuasa )

1 Ramadhan
5.18PM , Monday
August 1 2011


Assalamualaikum . Alhamdulillah , dapat jugak gua menikmati puasa pada hari pertama . Excited dan bla bla lagi . Dugaan hari pertama puasa ? Mungkin belum terlalu di duga kowt ?

Cerita bersahur bersama kawan .

Bangun pukul 4.15 macam tuh , kemudian masak . Masak apa yang termampu je . Takde makna duduk hostel nak masal 5 bintang . Ahaha . Ok bla bla bla . Solat then tidur balik . Bangun pukul 9 .

Bangun pukul 9 je terus masuk bilik aer . Masuk masuk je aer takde . Arghhhh !!! Gua memikirkan jalan . Tanya rumah sebelah aer pun takde . Macam mana nak p kelas ? Dugaan dugaan . Kelas pukul 10 , fikir dok fikir takde jalan . Ahh sudah . Gua gagahkan diri p kelas dengan tak mandi , dengan muka bangun tidur . Dengan rambut emo gua yang menggerbang . Rasa rasa lu macam mana penampilan gua ? Gua tengok kart cermin pun macam tak percaya yang itu gua . Ahaha .


Alamaknya , kena bahan ahh , bila p kelas tak mandi . Nak tak nak layankan je bahan bahan tersebut . So , habis kelas pagi . Kelas petang sama jugak tak mandi . Hati mula panas , mula nak mencarut . Sabar bebb , bulan puasa . Kesudahannya , kelas ketiga gua tak p . Gua duduk depan bilik aer tunggu aer keluar . Ahaha . Bodoh tak bodoh ? Layankan je . Sekarang nie aer dah mula keluar tapi tak kuat . Sabar je ahh .

Apa pun ini cerita bukan #lawakbulanpuasa . Ini cerita hari pertama berpuasa dengan teman . Jauh dari family . Konon ahh perantauan . :-p .

Ok , ni je cerita gua untuk waktu petang . Ada cerita lebih menarik menanti . Bubye .

Selamat berbuka semua . :-)

1 Bualan Anda:

Siti Farah said...

aku rasa mesti ade org lain yang tak mandi gak tu... :p . agak-agak sok ade air tak? aku balek... :p